آمار مطالب

کل مطالب : 10
کل نظرات : 1

آمار کاربران

تعداد اعضا : 0

بازدید ماه : 5
بازدید سال : 11
بازدید کلی : 177

تبادل لینک هوشمند

http://carpet1.loxblog.com







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبلیغات
<-Text2->
نویسنده : آوا
تاریخ : شنبه 22 خرداد 1395
نظرات

ابتدا فرش را در محلی شیبدار پهن کرده و سطح آن را کاملاً خیس نمایید سپس محلولی از شامپوی فرش و آب ولرم تهیه کرده و به وسیله اسفنج کلیه نقاط فرش را بشوئید. پس از اتمام سطح فرش را با آب طوری شستشو دهید که مواد شوینده به طور کامل از فرش خارج گردد .در انتها فرش را جهت خشک شدن در محلی آویزان نمائید و یا در محلی با شیب تند قرار دهید تا رطوبت موجود در آن خارج و کاملاً خشک گردد.

• از آویزان کردن یا بر روی چمن پهن کردن یا استفاده از نور تند و سوزنده آفتاب جهت خشک کردن فرش خودداری کنید.

• استفاده از حرارت مستقیم وسایل حرارتی چون بخاری، شومینه، رادیاتور و … جهت خشک کردن فرش، به فرش صدمه می رساند.

• جهت خشک کردن رطوبت قسمتی از فرش، به کمک اسفنج، حوله و یا پارچه پنبه ای، آب را جمع آوری کرده و سپس قسمت مرطوب را در مقابل آفتاب ملایم و یا بوسیله حرارت ملایم سشوار دستی، از پشت و روی فرش خشک نمائید.

• برخی خانمها با انواع مواد پاک کننده و گاهی حتی به دستکش های ظرفشویی حساسیت دارند. دراین موارد بهتر است برای پاک کردن فرش به جای مواد پاک کننده از قبیل پودر و شامپو های مخصوص از نمک استفاده نمایید. کافی است سطح فرش را با مقداری نمک بپوشانیم. اندازه نمک نباید به حدی باشد که سطح آن را سفید کند. سپس فرش را به همان حالت می گذاریم تا حدود 12ساعت بماند. آنگاه با یک اسفنج مرطوب آن را پاک می کنیم. نتیجه کار عالی و غیر منظره است. اگر شک دارید می توانید امتحان کنید.

• برق انداختن و درخشان کردن رنگ قالی برای درخشان کردن فرش می توانید مقداری نشاسته روی فرش بپاشید و بگذارید یک ساعت بماند. سپس با جارو برقی آن را جارو کنید اثر اعجاب انگیزی دارد.

• برای برق انداخن و ثابت نگه داشتن رنگ فرش و قالی می توانید مخلوطی از یک فنجان سرکه طبیعی

دستور العمل لکه زدایی

با توجه به این که لکه های مختلف نیازمند روشهای مختلفی جهت از بین رفتن می باشند لذا شناخت نوع لکه و منشأ آن بسیار با اهمیت می باشد بنابراین در ذیل لیستی از لکه های معمول و روش از بین بردن آنها بیان می گردد.

– قبل از اضافه کردن هر شوینده ای با ناخن خود ماده افتاده روی فرشتان را بردارید.

– در قسمت کوچکی از فرشتان ماده پاک کننده را امتحان کنید تا مطمین شوید آسیبی به فرشتان نمی زند.

– نقطه لک شده را نسابید زیرا ممکن است کثیفی به نقاط دیگر فرشتان سرایت کند.

– ماده تمیز کننده را از بیرون از لک به سمت آن بریزید تا کثیفی به نقط دیگر نرسد و پس از انجام کار فورا آن نقطه را با دستمال خیس پاک کنید.

– اگر احساس کردید پس از خشک کردن نقطه شسته شده هنوز فرشتان خیس است یک حوله نازک را روی نقطه خیس قرار داده و جسم سنگینی را روی آن بگذارید.

تعداد بازدید از این مطلب: 40
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آوا
تاریخ : یک شنبه 16 خرداد 1395
نظرات


فرش های دستباف به ویژه انواع ایرانی آن از ارزش و بهای بالایی برخوردار هستند و مراقبت و رسیدگی آن ها حائز اهمیت است. هر چه باشد این فرش های زیبا قرار است به عنوان یادگاری از شما به آیندگان و فرزندانتان برسد.


نظافت یک فرش دستباف کار بسیار حساس و مهمی است که اغلب هزینه زیادی در بر دارد و ممكن است كاری كه قالیشویی ها انجام می دهند مطابق طبع دلخواه شما نباشد. در این بخش روشی بسیار ساده را برایتان شرح می دهیم كه به واسطه آن می توانید یک فرش دستباف را با صرف هزینه كم تمیز كنید.


مدت زمان مورد نیاز: 30 دقیقه
میزان دشواری: متوسط

وسایل مورد نیاز:


• شامپو بچه
• آب سرد
• برس بسیار نرم

و اما این كار را چگونه انجام دهی

مرحله اول:

پشت و روی فرش را جارو برقی بکشید. حتی سطحی را که فرش روی آن پهن شده است را نیز جارو بکشید و تمیز کنید. سعی كنید گرد و غبار را از تمام قسمت های فرش و فضای اطراف آن بزدایید.

مرحله دوم:

آب سرد و مقداری شامپو بچه را با هم ترکیب کنید و قبل از اقدام به نظافت جدی آنرا روی قسمتی از فرش که جلوی دید قرار ندارد، تست کنید و ببینید آیا صدمه ای به رنگ فرش می زند یا خیر.

مرحله سوم:

زمانی که از بی خطر بودن آن اطمینان حاصل کردید، برس نرمی را كه از قبل تهیه نموده اید را در محلول آب سرد و شامپو غوطه ور کنید و به آرامی آن را روی فرش بکشید تا آلودگی ها برطرف گردد.

مرحله چهارم:
پس از تمیز کردن فرش آن را هرچه سریع تر خشک کنید. برای این کار ابتدا با فشردن فرش آب اضافی آن را بگیرید، سپس یک پنکه را روشن کنید تا هوا گردش داشته باشد و فرش سریع تر خشک شود. پس از اینکه روی فرش خشک شد آن را تا بزنید تا پشت فرش هم اگر نم داشت هوا بخورد و خشک شود.

 

فروش فرش دستباف

تعداد بازدید از این مطلب: 40
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


نویسنده : آوا
تاریخ : شنبه 1 خرداد 1395
نظرات

گره در قالی به چه معناست؟

گره يا ريشه زدن قالي يكي از امتيازاتي است كه بافت قالي را از ساير دست بافتهاي سنتي نظير گليم و جاجيم جدا مي كند. ريشه زدن عبارتست از پيچيدن يا گره زدن نخ پشمي و يا ابريشمي به دور دو چله  به طريقي كه اندازه دو سر اين گره تشكيل يك پرز دولا را در قالي بدهد. دو شيوه متمايز و متداول براي گره زدن عبارتند از:

·   گره  فارسي بافت:

براي بافت گره فارسي ابتدا مقداري ازنخ ابرپشمي را از جدا كرده و در حالي كه چاقوي فارسي باف را به دست راست دارند، با دو انگشت شست و سبابه دست چپ سر خامه جدا شده را نگه داشته و سپس به وسيله سر انگشت سبابه دست راست يك جفت چله (زير و رو) را جلو آورده و ضمن اين كه حدود 2 سانتيمتر از خامه بين انگشتان دست چپ بيرون آمده، آن را از پشت چله اول رد نموده، پس از خم كردن سر آن خامه از روي چله دوم به سمت پشت آن عبور داده و از مابين دو تار به سمت روي قالي جلو كشيده و كاملاً پايين مي آورند. اين كار با انگشت شست و سبابه دست راست صورت مي گيرد. سپس به وسيله لبه كاردك سر نخ اضافه را مي برند. زدن گره ابتدا كمي مشكل به نظر مي رسد ولي به مرور چنان مهارت و تسلط پيدا خواهد شد كه حركت انگشتان به سرعت اين كار را انجام خواهند داد. گره فارسي را گره نامتقارن نيز مي گويند زيرا خامه به دور يك تار پيچيده شده است و نسبت به تار ديگر تقارني ندارد.

   گره ترکی:

براي گره زدن به روش تركي معمولاً از قلاب قاليبافي استفاده مي شود. ابتدا مانندروش فارسي خامه را از توپك گرفته و به دست چپ مي گيرند (سر خامه ميان دو انگشت سبابه و شست دست چپ قرار مي گيرد) حال به وسيله قلاب كه در دست راست است، يك تار زير را به طرف جلو كشيده و با دست چپ سر خامه را از پشت آن مي گذرانند. در اين وضعيت سر خامه را با دو انگشت سبابه و شست دست چپ گرفته و ادامه نخ خامه را به كمك ساير انگشتان در كف همان دست مهار مي شود. خامه ضمن اين رفت و برگشت در حد فاصله دست چپ و تار زير، زاويه اي را به وجود خواهد آورد كه در رأس آن تار زير قرار دارد. حال سر قلاب را از ميان اين زاويه به طرف تار رو كه در سمت چپ تار زير قرار دارد برده و آن را دور مي زنند. سپس با سر قلاب قسمتي از خامه را كه ضلع بالايي زاويه مذكور را تشكيل داده است گرفته و قلاب را به سمت عقب مي كشند. با اين حركت سر خامه از پشت تار رو گذشته و از ميان تار زير و تار رو بيرون مي آيد. حال دو رشته نخ خامه را كه ميان دو تار ذكر شده قرار دارند گرفته و گره را پايين مي كشند و اضافه نخ خامه را به وسيله لبه قلاب مي برند. بايد سعي شود سر نخ خامه به طريقي به دست گرفته شود (ضلع بالايي زاويه) كه از يك سمت نيازي به بريدن خامه نبوده و تنها سر ديگر توسط لبه قلاب بريده شود تا در مصرف خامه صرفه جويي شود. همچنين دقت شود تا دو سر گره به يك اندازه بوده و يكي كوتاه و ديگري بلند نباشد. گره تركي را گره متقارن نيز مي گويند زيرا خامه به دور هر دو تار پيچيده شده و تارها نسبت به هم تقارن دارند.

 

فروش فرش دستباف

تعداد بازدید از این مطلب: 72
|
امتیاز مطلب : 7
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2


به وبلاگ من خوش آمدید


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود